Saturday, July 14, 2012

Bangku Besi Panjang (Not For Sale)

Salam,



Hah, the whole day sejak pagi aku ngecat. Bukan ngecat apa pun, sambil cat standing lamp yang semalam tu aku sempat cat sekali bangku panjang ni. Bangku ni merupakan bangku kesayangan wife aku. Kami beli pada tahun 2003 tak silap aku masa setahun berpindah ke sini (Nilai). Now dah dekat 9 tahun umurnya.

Jenis bangku ni dibuat dari 'pure' besi padu so memang berat. Bukan bangku jenis yang macam sekarang, part bahagian tempat duduk tu ada yang tak tahan kayunya terutama dibahagian tempat duduk tu. Kayu mudah patah. Yang ni semua part dibuat dari besi padu. Asalnya bangku ni berwarna hijau gelap. Biasa lah, barang dah lama dan duduk di luar rumah pulak tu, warnanya dah pudar akibat luluhawa.

So, ni lah hasilnya selepas dicat dengan warna yang agak 'off white' juga konon-konon ala English walaupun aku tak berapa minat English style ni. Not my type of deco style.

Adioss...

1 comment: