Saturday, July 17, 2010

Botol Medicine Lama

Salam,

Botol-botol lama terutama jenis botol besar amat cantik kalau boleh dikitar or digunakan semula sesuai untuk dekorasi. Tapi yang dalam gambar seperti di bawah ni aku takde. Tutup dia pun guna gabus. Nasib baik aku bukannya collector botol, kalau tak sure gila aku cari jenis-jenis botol macam kat bawah ni. Satu lagi yang aku ada yang jenis bertangkai kat tepi tu bertelinga dua, yang tu nampak vintage sikit. Tapi yang aku perhatikan, kebanyakan botol-botol lama berwarna coklat, hijau or putih clear.


Ni dia sebenarnya botol yang aku nak jual tu, seperti gambar di bawah ni. Atas tu gimik aja, buat-buat nak penuhkan entry aja. Takde kena mengena dengan botol yang aku punya. Takde maknanya, Huhu...

Botol medicine /ubat lama yang di bawah ni dulu depa buat tempat letak bahan kimia untuk cuci filem. Aku dah bersihkan buh sabun banyak, tak perlu risau. Sesuai untuk buat display atas lemari antik. Sekarang susah dah nak carik botol macam ni lagi, kaler cekelat. Aku dapat kat kedai foto lama yang dah ditinggalkan. Ada satu jer, lain semua dah retak and pecah. Tinggi dalam 28 cm.




Harga spesel: RM30 sahaja. Self collect at bazaar@maeps every saturday.

No comments:

Post a Comment