Wednesday, July 28, 2010

Almari Antik No 6 - SOLD! (sesi membaikpulih)

Salam,

Almari No. 6 ni dah ada yang empunya, kecualilah kalau-kalau customer nak cancel. Aku nak tunjuk proses baikpulih almari antik ni. Sebelum ni tak pernah aku tunjuk dalam blog ni. Yang ni aku dapat lama dah. Asalnya lemari ni dibuat reban ayam. Banyak tahi ayam kat dalamnya. Aku cuci 2 kali baru le hilang tahinya. Ok, sila lihat di bawah stage prosesnya.

Ni lemari semasa di ambil. Tanpa pintu dan keadaannya kotor.

Keadaan semasa baru di ambil dari owner penuh dengan tahi ayam..hehe

Proses membuat bingkai pintu baru. Ukuran kena betul.

Bingkai dipasang dan di sesuaikan dengan dimension pintu. Siap aja dengan cargas terus hantar kedai frame untuk pasang cermin.

Proses membasuh kali kedua.

Dah kering, terus ke proses memvarnish. Proses ni yang lama coz kena buat 2 kali supaya nampak kemas.

Pintu kaca dah siap terus pasang, tombol seramik yang aku dapat kat Ipoh pun aku pasang sekali baru ler nampak 60's.

Ok....dah siap pun....ni dia hasilnya.

Pandangan hadapan.

Dari kiri.

Dari kanan.
Harga: RM350 (SOLD!)

Akan datang! Membaikpulih Almari No. 7. Ada sesiapa berkenan dengan yang ni? Nanti dulu...aku kena tanya customer dalam waiting list dulu. Nanti kan posting akan datang. Terima kasih. Sebarang pertanyaan, sila sms aku.

No comments:

Post a Comment