Friday, July 9, 2010

3 Piring Hitam Kecil (EP)

Aku ada 3 piring hitam 7" EP (45 rpm) untuk dijual. Aku agak judul dan artisnya agak 'rare' jugak. So pada sapa-sapa yang mencari koleksi EP artis ni, sambar lah cepat-cepat sebelum ada orang lain menyambarnya.

Zaleha Hamid agak sinonim dengan pendengar lagu-lagu lama tanah air. Dengan gaya dangdutnya dan muka bollywood, suaranya juga merdu. Dia kira otai dangdut la. Dulu aku suka dengan style dia terutama bila duet dengan Pak Herman Tino terutama lagu-lagu asli. Tu kira zaman 80an punya lagu. Tapi piring hitam kecil (EP) yang ni boleh dianggap lama awal 70an rasanya coz dia guna khidmat orkesnya iaitu Orkes Zindegi (waduh namanya aku tak tahan), ala ala bollywood gitu. Anyway, ada 2 EP Zaleha Hamid aku nak jual seperti di bawah. Senarai lagu ada di gambar.

Harga: RM25 satu (nego).




Yang aku tau Mimi Loma merupakan adik kepada Saloma, dan aku juga tau ada satu lagunya yang sedap dan merdu iaitu "Bawah Rumpun Bambu". Tapi EP ni tarak la plak lagu tu. Mungkin album lain. EP ni terbitan Datuk Ahmad Nawab. Ada 4 lagu semuanya, sila lihat gambar yer.

Harga: RM25 (nego)


1 comment: