Tuesday, February 22, 2011

Pelita Gantung (NOT FOR SALE)

Salam,

Ahh, leganyaa hari ni aku bercuti coz nak menghilangkan penat sejak 2 hari yang lepas.

Pelita or kerosene lamp memang aku minat jugak nak mengkolek nya. Cuma kadang-kadang jer aku dapat jenis yang pelik-pelik or rare. Memang susah nak carik jenis yang rare ni. Yang re production, toksah citer la melambak kat mudah dan kat blog orang jual. Yang tu lagi laa aku tak berminat. Pelita gantung yang ni aku dapat dari Rengit. Nak kata rare, tak jugak tapi bukan re production. Nampak memang lama coz ada part yang di buat dari enamel dan ada part dari porcelain. Sedara aku bawakkan dari kampung semalam petang. Tak sempat nak snap semalam. Hari ni baru aku berpeluang. Yang uniknya, pelita ni saiz kecil tapi boleh di gantung.



Tinggi dalam 12cm termasuk tutup.

Bekas minyak tanah (kaler hijau) tu dibuat dari enamel dan storm (penutup atas berbunga vintage) dari porcelain. Very unik, nampak ala ala victorian style and kalau tak sure aku dah jual kat dalam blog ni haha..

Ok, tata for now

No comments:

Post a Comment