Monday, March 1, 2010

Gelas Lama dan Mangkuk Enamel

Assalamualaikum,

Aku rasa masih penat lagi sejak karnival last week kat Serdang. Tak larat nak meniaga semalam, tapi aku gagahkan jugak berjualan semalam. Hari ni tak apa nak di niagakan kecuali barang-barang seperti di bawah ni. Nampak biasa jer, tapi penuh dengan nostalgik bila tengok gelas-gelas kat bawah ni. Dulu masa aku kecik-kecik kalau ziarah rumah orang, minum air sejuk sure pakai gelas jenis ni. Sekarang dah susah nak jumpa corak macam ni, kalau ada re-production from China. Tapi corak or lukisan kat tepi tak halus macam yang lama. Kalau korang rasa pakai tangan, korang mesti rasa kasar semacam lukisan tu. Sama macam teko jugak terutama teko bunga kangkung yang melambak kat pasaran.



Gelas pemandangan pokok kelapa, laut dan nelayan (hehe..panjang bebenor bunyinya). Aku cuma ada simpan 3 biji aja. Harga: RM10 satu.


Gelas hijau corak embossed bertangkai. Harga: RM10 satu (SOLD @bazaar last week)


Mangkuk cendol enamel lama. Mangkuk ni pun nostalgia jugak. Dulu minum cendol mamak sure dia pakai mangkuk ni. Ada karat-karat sikit tu pasal aku jual murah, buat display ok jugak kan...
Harga: RM5 satu (RM20 for all)


Dah itu saja...million thanks kepada customer yang membeli sewaktu karnival tempohari.

No comments:

Post a Comment