Friday, January 21, 2011

Tombol hanger tembaga

Salam,

Aku sebenarnya tak banyak simpan barang lama tembaga. Sebabnya? Aku tak berapa minat dengan tembaga. Kalau ada pun aku jual kat orang. Memang jual barang tembaga lama amat menguntungkan terutama yang unik. Tembaga barang yang tahan lama, kalau dah pudar boleh polish sampai kilat. Tapi kebanyakan kolektor tak suka tembaga tu nampak kilat, depa lebih suka nampak pudar. Hilang antiknya.


Anyway, nak cerita sikit pasal tombol hanger ni. Barang ni aku dapat masa kat Memory Lane tahun lepas. Aku tak berapa perasan barang ni coz aku tak nampak mende ni jatuh kat bawah. So, last week aku jumpa balik. Nasib baik still elok lagi. Tapi yang sayangnya ada satu jer hanger ni. Kalau ada banyak, kan bagus. Bentuknya sangat unik dengan tombol kaler biru tua. Tembaga ni kena polish sikit (sikit aja, kang over sangat kilat la plak). Kondisi masih hebat! Panjang dalam sejengkal (hehe kira 6" la kot).

Harga: RM35 (nego)

p/s: Sorry gambar front elevation takde. Nak tepek sini, terlalu kaburrr.

No comments:

Post a Comment