Wednesday, January 26, 2011

2 LP Jazz and Blues (NOT FOR SALE)


Salam,

Kalau ko dengar lagu-lagu jazz lama yang dua ni mesti ko tergelak or korang teringatkan zaman Charlie Chaplin. Itu lah hakikatnya, first time aku dengar sorang-sorang LP yang dua ni memang aku tersenyum coz aku teringatkan cerita-cerita Chaplin dengan pergerakan manusia yang laju (macam filem di fast forward rupanya). Tapi bila dengar semula Ahad semalam, aku rasa not bad gak lagu-lagu dalam ni especially album Jelly-Rolls Morton coz lagunya blues ke jazz but a little bit swing. Cuba search lagunya dalam youtube. Anyway layanzz..

Actually, aku ni bukan peminat tegar lagu blues or jazz, tapi sesekali layan lagu sebegini kadang-kadang kita kena cuba sesuatu yang baru apa salahnya...betul tak? LP ni aku dapat kat Memory Lane tahun lepas.

Regards

No comments:

Post a Comment