Thursday, March 3, 2011

Koleksi Teko Aku Episode 1 (NOT FOR SALE)

Salam,

Takde apa nak dibuat today, so aku compile kan balik gambar-gambar all the teko yang aku dapat dan aku simpan tak jual. Koleksi teko aku tak sebanyak mana pun hehe... Sebabnya... aku suka simpan corak-corak yang jarang kita jumpa (tapi mungkin ada blogger dan kolektor yang dah ada corak-corak ni) dan corak yang susah nak carik nowadays. Kalau bunga kangkung (BK) tu memang banyak kat pasaran, so aku tak berapa nak simpan. Kebanyakan teko-teko ni aku carik di merata pelusuk negara. FYI, aku bukan kolektor tegar teko-teko ni, aku saja suka-suka mana tahu esok lusa aku rasa nak jual. At that time rega pun dah tak sama le macam sekarang. Sorry again, kebanyakan corak bunga kat teko aku tak berapa arif. Mungkin ada geng-geng boleh bagitau.

Dalam Episode 1 ni, antara corak teko yang aku ketengahkan seperti di bawah:-


Teko 1 - Alladin Bunga Pine ke? Sapa ada corak ni? Aku dapat di Johor (Pekan Yong Peng)

Teko 2 - Pemandangan scenery kilang teh kot. Very thong san punya corak. Aku dapat dari Seremban (kedai ubat singseh).

Tulisan kat bawah tulis tahun 1971 (aku pun belum lahir).

Teko 3 - Gambar pemandangan laut dan darat. Dapat dari tempat yang sama. Tahun 1971. Tempat aku dapat sama macam atas.


Teko 4 - Corak wild triple roses ke ni? Hehe...sure ramai yang ada jenis ni. Ni aku dapat kat mana aku pun tak ingat haha..


Teko 5 - Alladin Rose Hijau kan? Haha..satu dah jual, ada satu lagik. Yang ni aku dapat dari Rembau umah sedara den.


Teko 6 - Yang ni aku agak wild roses ke? Hah yang ni den dapek juga dari Rombau.

Itu aja kali ni. Jumpa di Episode 2 akan datang.

adiosss...

No comments:

Post a Comment