Friday, August 2, 2013

Lukisan Poster F&N (for sale)

Salam,

Kejap aja hari ni dah hari ke-24 kita berpuasa. Lepas sahur tadi terus tak tidur sempat pulak menaip entry.

Aku memang dah lama tak melukis akibat tiada masa. Dengan kerja, meniaga dan lain-lain mana ada masa nak melukis coz memerlukan ruang masa. Poster F&N ni memang rasanya jarang aku jumpa, so aku minat untuk dipotraitkan. Macam biasa, teknik soft pastel (charcoal) memang sesuai untuk meniru bentuk dan muka amoi dalam poster F&N ni.

Poster F&N yang dimaksudkan.

Setelah puas meng google akhirnya aku memilih poster F&N seperti di atas untuk dijadikan bahan melukis. Aku mengambil masa kira-kira seminggu jugak nak menyiapkan lukisan ini yang bersaiz lebih kecil sedikit dari A1. Proses scaling merupakan proses paling lama (sorry terlupa nak snap foto).

 'Half baked' masih belum siap sepenuhnya. Tinggal lukisan pada botol dan tulisan F&N saja.

Aku sambung kerja melukis setiap kali ada masa terluang saja. Sebelum tidur atau cuti hujung minggu. So faham-faham saja lah.

Bawah ni adalah hasil akhir. 

 Akan di frame kan tak lama lagi.

Tentang harga aku ingat nak jual dalam sekitar RM100 hingga RM150 termasuk kos frame. Kalau minat boleh PM harga.

No comments:

Post a Comment