Tuesday, February 26, 2013

My New Home

Salam,

Eh, kejap jer dah nak akhir bulan Feb 2013. Pejam celik dah dekat 3 bulan aku duduk rumah baru aku coz aku mula pindah dalam awal bulan Dec last year. Iaitu selepas siapnya aku buat renovation kecil-kecilan since Sept lagi.

Takde apa nak tunjuk, just some interior design yang tak seberapa. Cilok design sini skit, cilok design sana skit. Dan semua furniture aku dapat sendiri dan yang paling penting ianya terpakai (used item). Kebanyakannya aku makeover sendiri dan barang-barang koleksi persendirian. Semua scene aku snap dari ruang living dan family area. Ok, layanzz...






Semua gambar-gambar di atas ialah ruang living area. Ramai kawan-kawan yang datang suka tengok langsir kaler tu. Aku beli kat Ikea aja, dan curtain railing pun aku beli dari sana. Pasang sendiri aja. Jimat duit! Even harganya teramatlah berpatutan. Ok bawah ni pulak ruang family. Layanzz...


Pada aku biasa-biasa saja la kan. Kena tambah something kat area-area yang kosong. Yang bawah ni bahagian luar rumah area living. Tak sempat nak snap area entrance. Maybe next time. 


Batu lubang or "ventilation block" tu susah nak dapat, certain hardware aja ada jual so kena order. Kalo nak senang korang order direct dengan kilang. Tapi kene beli dalam kuantiti yang banyak. 

Adioss...

6 comments:

  1. wah.. cantiknya rumah zulkiss,,, vintage je

    ReplyDelete
  2. Cantiknye ur house :D Langsir biru tu beli katner ye? Berkenan pulak dgn kaler tu..nampak cantik jer

    ReplyDelete
    Replies
    1. Langsir tu beli kat Ikea...cuba pergi sekarang tengah sale...

      Delete
  3. yg ini yer?? http://www.ikea.com/my/en/catalog/products/50232291/#/90221554 tp kt website ikea ni tulis not for sale pulak..frustnye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cuba pergi sana kot2 ada lagi. Saya beli tahun lepas masa sale. Satu set (2panel) dalam RM80 macam tu. Senang nak pasang. Langsir ni sebenarnya tak payah nak tempah mahal2 kat kedai. Beli aja yg dah siap. Saya pasang sendiri jer semua langsir kat rumah. Jimat duit. Beli railing pun saya beli kat ikea jer murah. Satu set besi cuma RM16 to RM25 jer.

      Delete